
Heeft u een klacht dan is het verstandig om die meteen bespreekbaar te maken. Een goed gesprek is namelijk vaak het begin van een prettige oplossing.
Bespreek uw klacht daarom eerst met de direct betrokken professional. Komt u er samen niet uit? Dan maakt de begeleider samen met u een afspraak met zijn of haar leidinggevende om de klacht verder te bespreken.
Bent u ondanks deze zorgvuldige aanpak nog niet tot een oplossing gekomen, dan kunt u overwegen om een formele klacht in te dienen bij de klachtencommissie. Dit is een onafhankelijke instantie met geheimhoudingsplicht die kosteloos uw klacht in behandeling neemt. Een klacht indienen kan schriftelijk per e-mail naar: klachtbehandeling@prokino.nl. U hoort zo snel mogelijk of uw klacht in behandeling wordt genomen. Ook wordt degene over wie u een klacht indient op de hoogte gebracht. Wordt uw klacht inderdaad in behandeling genomen, dan krijgt u nog de gelegenheid deze verder toe te lichten. Binnen 2 maanden doet de klachtencommissie een uitspraak. Uitgebreide informatie over deze procedure vindt u in het Klachtenreglement van ThuisTeamJeugd.
Kunt u wat ondersteuning gebruiken bij het bespreekbaar maken of indienen van uw klacht? Een vertrouwenspersoon van het AKJ (www.AKJ.nl) is altijd bereid om u verder te helpen. Het AKJ is onafhankelijk en heeft geen verbinding met jeugdhulporganisaties, de Raad voor de Kinderbescherming, pleegzorgorganisaties of jeugd- en wijkteams. Het AKJ helpt iedereen zonder oordeel, en dat is altijd gratis.
Contact opnemen kan via telefoonnummer 088-555 1000 of e-mailadres info@akj.nl.
Meer informatie over het indienen van een klacht bij de onafhankelijke klachtencommissie vindt u in het Klachtenreglement
U kunt ook contact opnemen met Daphne thoe Schwartzenberg via telefoonnummer 020-412 12 00.
Geen oplossing? Stap schriftelijk naar de klachtencommissie door ons te mailen via klachtbehandeling@prokino.nl